Zajęcia w grupie I

Założenia edukacyjne – Październik

TYDZIEŃ I: Jak jesienią dbać o zdrowie

Umiejętności, dziecka:

  • Wie, dlaczego należy myć ręce po wyjściu z toalety, przed jedzeniem, po powrocie z placu zabaw,
  • Ogląda drzewa znajdujące się w ogrodzie przedszkolnym,
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa,
  • Wie, dlaczego należy jeść owoce i warzywa,
  • Wie, że dzieci nie mogą samodzielnie brać lekarstw,
  • Uczestniczy w zabawach: orientacyjno-porządkowej, bieżnej, z elementem równowagi, rzutu i celowania, czworakowania, muzyczno-ruchowych,
  • Uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych i wykonuje polecenia,
  • Przyjmuje podczas ćwiczeń prawidłową postawę ciała,
  • Uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu,
  • Wypowiada się na temat konieczności dbania o czystość.
  • Grupuje zdjęcia produktów spożywczych według kryterium: zdrowe niezdrowe
  • Poznaje pracę Policjanta

TYDZIEŃ II: Kto pracuje w przedszkolu

Umiejętności, dziecka:

  • Przyjmuje podczas ćwiczeń prawidłową postawę ciała.
  • Samodzielnie ubiera się przed wyjściem na plac zabaw.
  • Podejmuje próby wypowiadania się na podstawie wysłuchanego tekstu i obrazka do opowiadania.
  • Określa, który element nie pasuje do pozostałych.
  • Używa zwrotów grzecznościowych.
  • Przestrzega ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Wskazuje obrazki przedstawiające wybrane stany emocjonalne.
  • Wie, jakie zadania wykonuje nauczyciel.
  • Segreguje obrazki przedmiotów ze względu na zawód, w jakim są one wykorzystywane, i podaje nazwę zawodu

TYDZIEŃ III: Co mogę robić jesienią?

Umiejętności, dziecka:

  • Potrafi wykonać proste improwizacje ruchowe sugerowane przez N.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach oddechowych.
  • Uczestniczy we wspólnych zabawach.
  • Używa zwrotów grzecznościowych.
  • Mówi o swoich potrzebach.
  • Odpowiada na pytania.
  • Przestrzega ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Wie, jakie obuwie i ubranie ubieramy podczas jesieni.
  • Potrafi nazwać zjawiska pogodowe: wiatr, deszcz.
  • Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią.
  • Śpiewa piosenkę Wietrzyk psotnik.
  • Posługuje się określeniami: mały, duży.
  • Nazywa barwy podstawowe.
  • Określa na podstawie obrazków, co zdarzyło się wcześniej, a co później.
  • Aktywnie uczestniczy w uroczystości pasowania na przedszkolaka

TYDZIEŃ IV: Jakie plany na jesień mają zwierzęta?

Umiejętności, dziecka:

  • Podejmuje próby określania przyczyn swoich stanów emocjonalnych,
  • Prawidłowo posługuje się łyżką i widelcem.
  • Uczestniczy w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
  • Wskazuje na obrazku wiewiórkę, jeża, zająca, niedźwiedzia.
  • Wypowiada się na temat wybranych zwierząt i ich sposobów przygotowywania się do zimy.
  • Reaguje ruchem na dźwięki grane głośno i cicho.
  • Reaguje na zmiany w tempie muzyki.
  • Składa pocięte obrazki wybranych ptaków w całość.
  • Liczy w zakresie trzech.