Zajęcia w grupie I
Założenia edukacyjne – Marzec
TYDZIEŃ I: Mamy różne charaktery
Umiejętności, dziecka:
- wysłuchają wiersza A. Widzowskiej ,,Uczucia”
- poszerzą wiedzę o emocjach
- poznają pojęcia : długi ,krótki
- wykonają pracę plastyczną ,,Przyjacielskie stworki”
- wysłuchają i nauczą się piosenki ,, Jacy jesteśmy”
- będą brać udział w zabawach logopedycznych
TYDZIEŃ II: Zwierzęta sprzed milionów lat
Umiejętności, dziecka:
- wysłuchają opowiadania E.Stadtmuller ,,Dinozaury”
- obejrzą film edukacyjny Kazio i dinozaury”
- nauczą się rymowanki na pamięć
- wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Kto widział dinozaura?”
- wezmą udział w zabawach sensoryczno- ruchowych
- wykonają pracę plastyczną ,,W jurajskim parku”
- będą układać puzzle z dinozaurami
TYDZIEŃ III: Pogoda marcowa
Umiejętności dziecka:
- wysłuchają opowiadania A.Widzowskiej ,,Marcowa pogoda”
- wysłuchają i nauczą się piosenki,,Spotkanie z wiosną”
- dowiedzą się, co znaczy przysłowie ,,W marcu jak w garncu”
- będą brać udział w zajęciach z okazji ,,Dnia matematyki”
- wykonają prace plastyczne ,,Forsycje” i ,,Krokusy”
- będą uczestniczyć w spotkaniu ze Strażą Miejską o bezpieczeństwie
TYDZIEŃ IV: Wiosna, ach to Ty
Umiejętności, dziecka:
- wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej,,Ptasia narada”
- wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Wiosna na rowerze”
- będą doskonalić znajomość kolorów
- dowiedzą się,jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę
- wykonają pracę plastyczną ,,Bocian”
- powitają Wiosnę na spacerze z gaikiem
- aktywnie uczestniczą w zajęciach z okazji Dnia wody
TYDZIEŃ V: Wielkanoc
Umiejętności dziecka:
- zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej ,,Wielkanocne pyszności”
- założą zielony ogródek w sali
- wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Pisanki”
- wezmą udział w warsztatach świątecznych z Rodzicami