Zajęcia w grupie I

Założenia edukacyjne – Marzec

TYDZIEŃ I:  Mamy różne charaktery

Umiejętności, dziecka:

  • wysłuchają wiersza A. Widzowskiej ,,Uczucia”
  • poszerzą wiedzę o emocjach
  • poznają pojęcia : długi ,krótki
  • wykonają pracę plastyczną ,,Przyjacielskie stworki”
  • wysłuchają i nauczą się piosenki ,, Jacy jesteśmy”
  • będą brać udział w zabawach logopedycznych

TYDZIEŃ II: Zwierzęta sprzed milionów lat

Umiejętności, dziecka:

  • wysłuchają opowiadania E.Stadtmuller ,,Dinozaury”
  • obejrzą film edukacyjny Kazio i dinozaury”
  • nauczą się rymowanki na pamięć
  • wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Kto widział dinozaura?”
  • wezmą udział w zabawach sensoryczno- ruchowych
  • wykonają pracę plastyczną ,,W jurajskim parku”
  • będą układać puzzle z dinozaurami

TYDZIEŃ III: Pogoda marcowa

Umiejętności dziecka:

  • wysłuchają opowiadania A.Widzowskiej ,,Marcowa pogoda”
  • wysłuchają i nauczą się piosenki,,Spotkanie z wiosną”
  • dowiedzą się, co znaczy przysłowie ,,W marcu jak w garncu”
  • będą brać udział w zajęciach z okazji ,,Dnia matematyki”
  • wykonają prace plastyczne ,,Forsycje” i ,,Krokusy”
  • będą uczestniczyć w spotkaniu ze Strażą Miejską o bezpieczeństwie

TYDZIEŃ IV: Wiosna, ach to Ty

Umiejętności, dziecka:

  • wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej,,Ptasia narada”
  • wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Wiosna na rowerze”
  • będą doskonalić znajomość kolorów
  • dowiedzą się,jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę
  • wykonają pracę plastyczną ,,Bocian”
  • powitają Wiosnę na spacerze z gaikiem
  • aktywnie uczestniczą w zajęciach z okazji Dnia wody
TYDZIEŃ V: Wielkanoc

Umiejętności dziecka:

  • zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi
  • wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej ,,Wielkanocne pyszności”
  • założą zielony ogródek w sali
  • wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Pisanki”
  • wezmą udział w warsztatach świątecznych z Rodzicami