Zajęcia w grupie I

Założenia edukacyjne – MAJ

TYDZIEŃ I: Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?

Umiejętności, dziecka:

  • poznaje ciekawe miejsca w miejscowości w której mieszka
  • poznaje przygody Biedronki Dwukropki
  • poznaje cechy charakterystyczne dla zabudowy miejskiej i wiejskiej
  • poznaje historię swojej miejscowości – Krakowa
  • wie jakimi środkami transportu można podróżować
  • ogląda ciekawe miejsca i zabytki Europy
  • uczestniczy w zabawach ruchowych i muzyczno rytmicznych

TYDZIEŃ II: Czyim domem jest łąka?

Umiejętności, dziecka:

  • uczestniczy w wycieczce na Ranczo Artemidy, poznając życie na wsi dawniej i dzisiaj
  • wie dlaczego żaba jest zielona i jakie są jej umiejętności
  • rozpoznaje dźwięki które można usłyszeć na łące
  • wie kto namalował obraz „Kaczeńce”
  • wie jak wyglądają i jak się nazywają kwiaty rosnące na łące
  • wie jakie zwierzęta zamieszkują łąkę
  • Poznaje życie pszczół i motyli
  • Wie kto to jest pszczelarz i skąd się bierze miód
  • aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno ruchowych
  • wykonuje prace plastyczną
  • rozwija swoje umiejętności samoobsługi

TYDZIEŃ III: Czego życzę Rodzicom?

Umiejętności dziecka:

  • wie kiedy obchodzimy Dzień Matki i Dzień Ojca
  • wie jaką role w życiu dziecka pełni mama i tata
  • nazywa poszczególnych członków rodziny
  • układa życzenia dla rodziców
  • wypowiada się co można robić z rodzicami w wolnym czasie i poza nim
  • wie w jaki sposób okazać miłość i przywiązanie rodzicom
  • wykonuje laurki dla mamy i taty
  • uczestniczy w zabawach ruchowych i wspólnie z całą grupą poznaje piosenki dla mamy i taty

TYDZIEŃ IV: Czego dzieci potrzebują do szczęścia

Umiejętności, dziecka:

  • wie jakie są ulubione zabawy dla dzieci
  • opowiada o swoich ulubionych zajęciach i zabawach
  • wie co to jest przyjaźń i jakie zachowania są przyjacielskie
  • wie jakie słowa sprawiają radość
  • opowiada jakie marzenia mają dzieci
  • wie jak wyglądają dzieci mieszkające w innych częściach świata i w co lubią się bawić
  • poznaje stroje, domy i zwierzęta charakterystyczne dla różnych regionów świata
  • tańczy przy muzyce z różnych stron świata 
  • wspólnie z innymi dziećmi świętuje dzień dziecka