Zajęcia w grupie III
Założenia edukacyjne –
TYDZIEŃ I: Zwierzęta sprzed milionów lat
Umiejętności dziecka:
- Określi swój nastrój
- Będzie rozwijać wyobraźnie
- Będzie utrwalać poznane litery
- Wysłucha opowiadania M. Strękowskiej – Zaręby „Wegetozaur”
- Pozna różne gatunki dinozaurów
- Pozna literę z, Z w toku zabawy , dużą i małą, pisaną i drukowaną
- Wysłucha i nauczy się piosenki „Jaki to dinozaur?”
- Zapozna się z odejmowaniem na konkretach
- Dowie się co oznacza znak –
- Ulepi dinozaura z plasteliny
- Będzie rozwijać umiejętność przeliczania
- Będzie rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych
- Wykona eksperyment
- Weźmie udział w grze w parach
- Wykona pracę plastyczną „Wizyta w lesie jurajskim”
TYDZIEŃ II: Pogoda marcowa
Umiejętności dziecka:
- Określi swój nastrój
- Wysłucha opowiadań S. Karaszewskiego „Marcowy dzień” oraz W. Kowalskiej i M. Ciechomskiego „ Mieszanie kolorów”
- Dowie się co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”
- Uzupełni kalendarz pogody
- Pozna literę u, U w toku zabawy, mała i dużą , pisaną i drukowaną
- Pozna zwiastuny wiosny
- Wysłucha i nauczy się piosenki „ Wołanie wiosny”
- Zasieje nasiona
- Dowie się, czego roślina potrzebuje do życia
- Dowie się, co to znaczy ubierać się na cebulkę
- Dowie się w jakim sposób czerpać radość
- Wykona pracę plastyczną „ Jakie ubrania nosimy w marcu?”
TYDZIEŃ III: Wiosna ach to ty
Umiejętności dziecka:
- Określi swój nastrój
- Wysłucha opowiadania M. Strękowskiej – Zaręby „Ptaki”
- Wysłucha wiersza M. Marzec „Prace w ogrodzie”
- Wysłucha i nauczy się piosenki „Kolorowa Pani Wiosna”
- Wykona pracę plastyczną „Kolory wiosny”
- Pozna literę c, C w toku zabawy, małą i dużą , pisaną i drukowaną
- Odkryje zapis cyfrowy liczby 10
- Utrwali wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
- Pozna ciekawostki na temat wybranych ptaków
- Dowie się jak zbudowane są ptasie pióra
- Określi, ile jest słów w zdaniu
- Ułoży z figur geometrycznych dowolne ptaki
- Powie, w jaki sposób i dlaczego warto dbać o ogród wiosną
- Utrwali nazwy kwiatów wiosennych
- Będzie dzielić słowa na głoski i sylaby
- Utrwali wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie
- Utrwali umiejętności kodowania
TYDZIEŃ IV: Mamy różne charaktery
Umiejętności dziecka:
- Określi swój nastój
- Rozwiąże zagadki pantomimiczne
- Wysłucha opowiadania A. Widzowskiej „ Uczucia”
- Wysłucha i nauczy się piosenki „Ja jestem inny i inny jesteś ty”
- Pozna podstawowe wartości, którymi należy się kierować
- Stworzy drzewo wartości
- Będzie stosować określenia : długi, krótki, dłuższy, krótszy
- Porówna długości przedmiotów
- Pozna literę ł, Ł w toku zabaw, małą i dużą , pisaną i drukowaną
- Poszerzy wiedzę o emocjach
- Odróżni zachowania negatywne od pozytywnych
- Wypowie się na temat przyjaźni
- Dowie się w jaki sposób działają fundacje charytatywne
- Wykona prace plastyczną „ Przyjacielskie stworki”