Zajęcia w grupie III

Założenia edukacyjne – Październik

TYDZIEŃ I: Jesień w sadzie, w ogrodzie

Umiejętności dziecka:

  • Określi swój nastrój
  • Wymyśla dla siebie owocowe imię
  • Wysłucha opowiadania A. Widzowskiej „Smaczki zgadywaczki”
  • Wysłucha wiersza W. Żaby – Żabińskiej „Prawda czy plotka”
  • Wysłucha wiersza M. Skrobacz „Kosz warzyw”
  • Pozna literę o, O małą i wielką , drukowaną i pisaną
  • Wysłucha piosenki „Zbiory z sadu i ogrodu” i ją zaśpiewa
  • Dokona syntezy głoskowej
  • Dokona syntezy sylabowej
  • Będzie rozwijać zmysł smaku
  • Odkryje zapis cyfrowy liczb 1 i 2
  • Narysuje swoje ulubione warzywo
  • Wykona sylwetę do teatru cieni
  • Weźmie udział w improwizowanym przedstawieniu
  • Wykona pracę plastyczną „Jesienny koszyk”
  • Będzie brać udział w grze drużynowej

TYDZIEŃ II: Zwierzęta jesienią

Umiejętności dziecka:

  • Określi swój nastrój
  • Wysłucha opowiadania S. Karaszewskiego „ Przygotowanie zwierząt do zimy”,
  • Przygotuje makietę jesiennego lasu
  • Wysłucha i nauczy się piosenki „Jesienna zagadka”
  • Wzbogaci wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy
  • Odkryje zapis cyfrowy liczby 3
  • Rozwinie umiejętność pracy w grupie
  • Rozwiąże quiz o jeżu
  • Rozpozna głoski w nagłosie i wygłosie (dzieci 6-letnie)
  • Wykona ćwiczenia słowotwórcze
  • Rozpozna emocje u siebie i innych
  • Wykona pracę plastyczną „ Zwierzęta jesienią”

TYDZIEŃ III: Moja rodzina i mój dom

Umiejętności dziecka:

  • Określi swój nastrój
  • Wysłucha opowiadania A. Widzowskiej „Sobota – imieniny kota”
  • Wysłucha wierszy M. Marzec „Członkowie mojej rodziny”
  • Wysłucha i nauczy się piosenki „Moja rodzina”
  • Wykona pracę plastyczną „Portret mojej rodziny”
  • Wypowie się na temat swoich rodzin
  • Wykona projekt własnego mieszkania lub domu
  • Pozna literę m, M małą i wielką , drukowaną i pisaną
  • Utrwali wiadomości o figurach geometrycznych
  • Dowie się czym są prawa a czym obowiązki
  • Zrobi sałatkę warzywną
  • Utrwali umiejętność kodowania

TYDZIEŃ IV: Domowi ulubieńcy

Umiejętności dziecka:

  • Określi swój nastój
  • Wysłucha wiersza A. Widzowskiej „List do zwierząt z Afryki”
  • Wzbogaci słownictwo podczas zabaw językowych
  • Pozna literę e, E małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Wysłucha i nauczy się piosenki „Moje zwierzątka”
  • Pozna cyfrę 4
  • Pozna sposoby właściwej opieki nad zwierzętami
  • Dowie się w jaki sposób bronić się przed atakiem psa
  • Dowie się czym jest schronisko dla zwierząt
  • Wykona prace plastyczną „Mój pupil”
  • Rozwiąże zagadki o zwierzętach
  • Rozpozna głosy zwierząt
  • Ułoży puzzle ze zwierzętami