Zajęcia w grupie III

Założenia edukacyjne – MAJ

TYDZIEŃ I: Mieszkamy w Europie

Umiejętności dziecka:

  • wskaże na mapie Polskę
  • odczyta nazwy niektórych państw europejskich
  • ogląda, poznaje flagi różnych państw
  • ułoży z rozsypanki mapę Europy
  • zna flagę Unii Europejskiej
  • pozna literę : ż, Ż i odzyta wyrazy z nową literą
  • słucha ciekawostek o Europie
  • wykona pracę plastyczną -Big Ben
  • pozna walutę euro
  • śpiewa piosenkę- Europa i ja

TYDZIEŃ II: Łąka w maju

Umiejętności dziecka:

  • wysłucha opowiadania Barbary Szelągowskiej -Zagadkowe zaginięcie
  • rozwiąże zagadki o mieszkańcach łąki  
  • wypowie się na temat obrazka przedstawiającego łąkę wiosną ,poznaje kwiaty
  • odczyta nazwy mieszkańców łąki − pozna cykle rozwojowe żaby i motyla
  • pozna piosenkę-Wiosna na łące
  • oceni wartość logiczną zdań –
  • złoży w całość obrazki zwierząt z łąki
  • pozna znaczenie barwy ochronnej na przykładzie motyli − wymieni przedstawicieli owadów i bogaci o nich wiedzę
  • aktywnie wysłucha muzyki Antonia Vivaldiego i tańczy przy piosenkach o łące
  • wykona pracę plastyczną -W rodzinie owadów

TYDZIEŃ III: Nowinki ze świata zwierząt

Umiejętności dziecka:

  • uczestniczy w wycieczce na Ranczo ,,Artemidy’’
  • wysłucha opowiadania Agaty Widzowskiej -Portrety zwierząt
  • wypowie się na temat zwierząt hodowlanych i zwierząt egzotycznych
  • pozna wybrane powiedzenia i przysłowia, których bohaterami są zwierzęta
  • uczestniczy w zabawach :rozpozna zwierzęta wiejskie po ich głosach ,będzie naśladować głosy zwierząt z wiejskiego podwórka , ułoży zagadki o zwierzętach
  • poda przeciwieństwa wymienionych wyrazów
  • ułoży historyjkę obrazkową
  • wykonają pracę plastyczną Świecąca żabnica
  • wysłucha i nauczy się piosenki Spotkanie zwierząt
  • określi, jakie produkty pochodzą od zwierząt i co z nich powstaje
  • posłucha ciekawostek o zwierzętach egzotycznych
  • wykona gazetkę tematyczną dotyczącą zwierząt egzotycznych

TYDZIEŃ IV: Nasi kochani rodzice

Umiejętności dziecka:

  • wysłucha opowiadania Barbary Szelągowskiej Moi rodzice
  • potrafi wypowiedzieć się na temat swojej rodziny, cech mamy i taty
  • ułoży zdania o rodzinie, napisy imion rodziców
  • wykona pracę plastyczną- Portret rodziny
  • zrobi puzzle oraz rozwiąże zagadki związane z rodziną
  • pozna piosenkę -Moja rodzina oraz -Życzenia dla mamy
  • ułoży wypowiedzenia z rozsypanki wyrazowej według wzoru (5-latki)
  • ułoży wypowiedzenia z rozsypanki wyrazowej (6-latki)
  • pozna wygląd i sposób działania wagi szalkowej
  • dowie się, jak nakrywamy do stołu
  • słucha opowiadań i opowiastek familijnych
  • wykona laurkę dla mamy