Zajęcia w grupie III

Założenia edukacyjne – LUTY

TYDZIEŃ I: Nasze zmysły

Umiejętności dziecka:

  • wysłucha opowiadania A. Widzowskiej ,,Płotek z kości”

  • rozpozna kolegę za pomocą dotyku

  • pozna literę b,B – małą i wielką; drukowaną i pisaną

  • wysłucha i nauczy się piosenki ,,Czuję świat”

  • wykorzysta narządy zmysłów do zabaw badawczych

  • wykona pracę plastyczną ,,Lustro”

  • ćwiczy grę na dzwonkach oraz bum bum rurkach

  • uczestniczy w spotkaniach z ufoludkiem ZI ( Program edukacji emocjonalnej)

  • wykonuje własnoręcznie pizzę i poznaje jej historię

TYDZIEŃ II: Zabawy na śniegu

Umiejętności dziecka:

  • wysłucha opowiadania A. Widzowskiej ,,Z górki na pazurki”

  • rozwiąże i ułoży zagadki o tematyce zimowej

  • zbada ,czy śnieg jest czysty

  • wysłucha i nauczy się piosenki ,,Bezpiecznie zimą”

  • pozna literę w,W – małą i wielką ; drukowaną i pisaną

  • nauczy się na pamięć wiersza E. Stadttmuller ,,Bałwankowo”

  • ulepi bałwana ze śniegu oraz rozpozna różne ślady na śniegu

  • wykona pracę plastyczną ,,Kolorowe rękawice”

  • pozna różne dyscypliny sportowe

  • utrwali sobie numer 112

TYDZIEŃ III: Poznajemy różne zawody

Umiejętności dziecka:

  • wysłucha i nauczy się piosenki ,,Wymarzony zawód”

  • wysłucha opowiadania B. Szelągowskiej ,,Kim będę gdy dorosnę”

  • pozna literę g,G– małą i wielką; drukowaną i pisaną

  • pozna cyfrę 8

  • pozna etapy powstawania chleba

  • rozwiąże rebusy fonetyczne

  • wykona pracę plastyczną ,,Kim będę , gdy dorosnę”

  • rozpozna zawody na podstawie słownych opisów

  • aktywnie uczestniczy w cyklu ,,Nasze historyjki obrazkowe”

TYDZIEŃ IV: Różne rodzaje parków

Umiejętności dziecka:

  • wysłucha opowiadania B. Szelągowskiej ,,Parkowy zawrót głowy”

  • porozmawia o parku jurajskim i o dinozaurach

  • zbuduje makiety parków z klocków

  • odbędzie wirtualną wycieczkę po Parkach wodnych

  • pozna zasady zwiedzania Parku narodowego

  • określi ,co może zobaczyć w Parku miniatur

  • wykona pracę plastyczną ,,Park miniatur – opera w Sydney”

  • aktywnie uczestniczy w zajęciach z matą do kodowania

  •  odbędzie wirtualną wycieczkę do parku Jurajskiego, gdzie spotka dinozaury i będzie odkrywał kości i jaja dinozaurów