Zajęcia w grupie III

Założenia edukacyjne-Październik

TYDZIEŃ I: Co robią zwierzęta jesienią?

Umiejętności dziecka:

  • wysłucha opowiadania B. Szelągowskiej ,,Przyjaciele z Choinkowego Lasu”
  • pozna literę o,O ( osa): małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • pozna podział głosek na samogłoski i spółgłoski
  • dowie się, jakie pokarmy spożywane są przez wybrane gatunki zwierząt
  • pozna cyfry :1,2
  • ułoży zagadki o zwierzętach
  • wykona pracę plastyczną ,,Fantastyczny jeż”
  • wyodrębnia zdania w wypowiedziach i słowa w zdaniach
  • aktywnie uczestniczy w obchodach Światowego Dnia Muzyki
  • pozna pracę Policjanta

TYDZIEŃ II: Jesień w sadzie

Umiejętności dziecka:

  • wysłucha opowiadania B. Szelągowskiej ,,Owocowe smakołyki”
  • pozna literę a,A ( aparat) : małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • wysłucha i nauczy się piosenki ,,Figle owoców”
  • ułoży zdjęcia wg określonego rytmu
  • pozna cechy kwadratu
  • wykona pracę plastyczną,,Kosz z owocami”tech. wydzieranki
  • nauczy się budować plan działania ( strategię), aby osiągnąć założony cel
  • bierze aktywny udział w spotkaniach z ufoludkiem Zi ( Program Sanford Harmony)

TYDZIEŃ III: Jesień na działce

Umiejętności dziecka:

  • wysłucha opowiadania A. Widzowskiej ,,Kolega z Afryki”
  • pozna literę e,E (ekran) : małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • wykona sałatkę jarzynową
  • wysłucha i nauczy się piosenki ,,Dbam o zdrowie”
  • pozna zapis cyfrowy liczby 3
  • nazywa kierunki : prawo,lewo,góra, dół oraz układa zapis ruchu za pomocą bloczków
  • pozna sposób tworzenia stempli z warzyw
  • aktywnie uczestniczy w uroczystości ,,Święto Skrzata”

TYDZIEŃ IV: Dbamy o zdrowie

Umiejętności dziecka:

  • wysłucha opowiadania B. Szelągowskiej ,,Sport to zdrowie”
  • pozna literę m,M (mama) :małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • wysłucha i nauczy się piosenki ,,Dbam o zdrowie”
  • zapozna się z Piramidą zdrowego żywienia
  • pozna charakterystyczne cechy – instrumentu jakim jest trójkąt
  • wykona prace plastyczną ,,Myjemy zęby”
  • ilustruje ruchem muzykę z użyciem rekwizytów
  • dokonuje obserwacji, wyciąga wnioski 
  • przygotuje samodzielnie zdrowy posiłek