Zajęcia w grupie III

Założenia edukacyjne – 

TYDZIEŃ I: Zwierzęta sprzed milionów lat

Umiejętności dziecka:

  • Określi swój nastrój
  • Będzie rozwijać wyobraźnie
  • Będzie utrwalać poznane litery
  • Wysłucha opowiadania M. Strękowskiej – Zaręby „Wegetozaur”
  • Pozna różne gatunki dinozaurów
  • Pozna literę z, Z w toku zabawy , dużą i małą, pisaną i drukowaną
  • Wysłucha i nauczy się piosenki „Jaki to dinozaur?”
  • Zapozna się z odejmowaniem na konkretach
  • Dowie się co oznacza znak –
  • Ulepi dinozaura z plasteliny
  • Będzie rozwijać umiejętność przeliczania
  • Będzie rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych
  • Wykona eksperyment
  • Weźmie udział w grze w parach
  • Wykona pracę plastyczną „Wizyta w lesie jurajskim”

TYDZIEŃ II: Pogoda marcowa

Umiejętności dziecka:

  • Określi swój nastrój
  • Wysłucha opowiadań S. Karaszewskiego „Marcowy dzień” oraz W. Kowalskiej i M. Ciechomskiego „ Mieszanie kolorów”
  • Dowie się co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”
  • Uzupełni kalendarz pogody
  • Pozna literę u, U w toku zabawy, mała i dużą , pisaną i drukowaną
  • Pozna zwiastuny wiosny
  • Wysłucha i nauczy się piosenki „ Wołanie wiosny”
  • Zasieje nasiona
  • Dowie się, czego roślina potrzebuje do życia
  • Dowie się, co to znaczy ubierać się na cebulkę
  • Dowie się w jakim sposób czerpać radość
  • Wykona pracę plastyczną „ Jakie ubrania nosimy w marcu?”

TYDZIEŃ III: Wiosna ach to ty

Umiejętności dziecka:

  • Określi swój nastrój
  • Wysłucha opowiadania M. Strękowskiej – Zaręby „Ptaki”
  • Wysłucha wiersza M. Marzec „Prace w ogrodzie”
  • Wysłucha i nauczy się piosenki „Kolorowa Pani Wiosna”
  • Wykona pracę plastyczną „Kolory wiosny”
  • Pozna literę c, C w toku zabawy, małą i dużą , pisaną i drukowaną
  • Odkryje zapis cyfrowy liczby 10
  • Utrwali wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
  • Pozna ciekawostki na temat wybranych ptaków
  • Dowie się jak zbudowane są ptasie pióra
  • Określi, ile jest słów w zdaniu
  • Ułoży z figur geometrycznych dowolne ptaki
  • Powie, w jaki sposób i dlaczego warto dbać o ogród wiosną
  • Utrwali nazwy kwiatów wiosennych
  • Będzie dzielić słowa na głoski i sylaby
  • Utrwali wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie
  • Utrwali umiejętności kodowania

TYDZIEŃ IV: Mamy różne charaktery

Umiejętności dziecka:

  • Określi swój nastój
  • Rozwiąże zagadki pantomimiczne
  • Wysłucha opowiadania A. Widzowskiej „ Uczucia”
  • Wysłucha i nauczy się piosenki „Ja jestem inny i inny jesteś ty”
  • Pozna podstawowe wartości, którymi należy się kierować
  • Stworzy drzewo wartości
  • Będzie stosować określenia : długi, krótki, dłuższy, krótszy
  • Porówna długości przedmiotów
  • Pozna literę ł, Ł w toku zabaw, małą i dużą , pisaną i drukowaną
  • Poszerzy wiedzę o emocjach
  • Odróżni zachowania negatywne od pozytywnych
  • Wypowie się na temat przyjaźni
  • Dowie się w jaki sposób działają fundacje charytatywne
  • Wykona prace plastyczną „ Przyjacielskie stworki”