Zajęcia w grupie III

Założenia edukacyjne – MAJ
TYDZIEŃ I: Mieszkamy w Europie
Umiejętności dziecka:
- wskaże na mapie Polskę
- odczyta nazwy niektórych państw europejskich
- ogląda, poznaje flagi różnych państw
- ułoży z rozsypanki mapę Europy
- zna flagę Unii Europejskiej
- pozna literę : ż, Ż i odzyta wyrazy z nową literą
- słucha ciekawostek o Europie
- wykona pracę plastyczną -Big Ben
- pozna walutę euro
- śpiewa piosenkę- Europa i ja
TYDZIEŃ II: Łąka w maju
Umiejętności dziecka:
- wysłucha opowiadania Barbary Szelągowskiej -Zagadkowe zaginięcie
- rozwiąże zagadki o mieszkańcach łąki
- wypowie się na temat obrazka przedstawiającego łąkę wiosną ,poznaje kwiaty
- odczyta nazwy mieszkańców łąki − pozna cykle rozwojowe żaby i motyla
- pozna piosenkę-Wiosna na łące
- oceni wartość logiczną zdań –
- złoży w całość obrazki zwierząt z łąki
- pozna znaczenie barwy ochronnej na przykładzie motyli − wymieni przedstawicieli owadów i bogaci o nich wiedzę
- aktywnie wysłucha muzyki Antonia Vivaldiego i tańczy przy piosenkach o łące
- wykona pracę plastyczną -W rodzinie owadów
TYDZIEŃ III: Nowinki ze świata zwierząt
Umiejętności dziecka:
- uczestniczy w wycieczce na Ranczo ,,Artemidy’’
- wysłucha opowiadania Agaty Widzowskiej -Portrety zwierząt
- wypowie się na temat zwierząt hodowlanych i zwierząt egzotycznych
- pozna wybrane powiedzenia i przysłowia, których bohaterami są zwierzęta
- uczestniczy w zabawach :rozpozna zwierzęta wiejskie po ich głosach ,będzie naśladować głosy zwierząt z wiejskiego podwórka , ułoży zagadki o zwierzętach
- poda przeciwieństwa wymienionych wyrazów
- ułoży historyjkę obrazkową
- wykonają pracę plastyczną Świecąca żabnica
- wysłucha i nauczy się piosenki Spotkanie zwierząt
- określi, jakie produkty pochodzą od zwierząt i co z nich powstaje
- posłucha ciekawostek o zwierzętach egzotycznych
- wykona gazetkę tematyczną dotyczącą zwierząt egzotycznych
TYDZIEŃ IV: Nasi kochani rodzice
Umiejętności dziecka:
- wysłucha opowiadania Barbary Szelągowskiej Moi rodzice
- potrafi wypowiedzieć się na temat swojej rodziny, cech mamy i taty
- ułoży zdania o rodzinie, napisy imion rodziców
- wykona pracę plastyczną- Portret rodziny
- zrobi puzzle oraz rozwiąże zagadki związane z rodziną
- pozna piosenkę -Moja rodzina oraz -Życzenia dla mamy
- ułoży wypowiedzenia z rozsypanki wyrazowej według wzoru (5-latki)
- ułoży wypowiedzenia z rozsypanki wyrazowej (6-latki)
- pozna wygląd i sposób działania wagi szalkowej
- dowie się, jak nakrywamy do stołu
- słucha opowiadań i opowiastek familijnych
- wykona laurkę dla mamy